Sabtu, 16 Julai 2011

Munajat Cintaku

Ya Allah, jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu
Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya bertaut padaMu
agar aku tidak jatuh dalam jurang hawa nafsu
Ya Rabbana, jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padaMu
agar aku tidak berpaling daripadaMu
Ya Allah, jika aku menikmati cinta
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang yang merindu
syahid di jalanMu
Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui 
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kepadaMu
Ya Allah, berikan aku hidayah dan rahmatMu
dalam aku mencintai hambaMu…

Tiada ulasan: